-
Dikke stabiele 10" inch luchtbanden
(regulier verkrijgbare maatvoering)
(circa 28cm hoog x 9cm breed)
-
Schijfremmen voor en achter
(geperforeerde wave schijven)
(ook achter is dit geen optie meerprijs maar standaard voor de EPED R1 powerboard)
-
Mono vering voor meer stabiliteit
minder speling op vork - stoep op en af -(jumpen)
-
Dubbele verstelbare achtervering
(comfort en stabiliteit)
(standaard op de R1 dus geen meerprijs optie)
-
Dubbele power onderbreker
(Op beide remhevels zit een power onderbreker.
Geen aandrijving zodra de rem gebruikt word.
Deze optie zit standaard op de R1-Powerboard.
Extra veilig in gebruik, veel onervaren gebruikers
vergeten van het gas af te gaan tijdens paniek
situaties)
-
Standaard gas bediening
(normale handvat gasbediening i.p.v. een knopje of
schuifje)
-
Optimale kabel geleiding
(kabels gaan via stuurpen naar het frame..
Hierdoor verminderd de kans op kabelbreuk en is de
wirwar aan kabeloverschot ook in ingeklapte
stand tot een minimum beperkt, dus geen tape
en knullige plakkertjes om de boel bij elkaar te
houden)
-
Comfort Stuur
(Uitgaande dat een stuur comfortabel moet zijn
en solide moet aanvoelen is er op de R1 een 60cm
breed stalen stuur gemonteerd om hieraan te
voldoen. (gezien het doorknik gevaar bij
aluminium) Naast de goede looks bied het
dwarsliggende inzetstuk extra steun tegen het
doorbeugen)
-
Robuust uitgevoerde stuurhouder
(geen materiaal bezuiniging op de stevige
aluminium houder met extra borgpinnen zodat het
stuur zelfs niet bij losse zittende bouten niet
kan los wringen)
- update 2010/10
Solide stalen frame
(geen probleem voor personen boven de 120kg)
(minder scheurvorming bij het jumpen)
(constructie heeft met 10inch banden circa 10cm
grondspeling waardoor het geen buikschuiver is
* stoepranden *onverharde wegen)
Vlakke board constructie
(zodra de zadel (met eenvoudige handeling*)
verwijderd is blijft er geen zadelpen montagevoet
op de plank achter, comfortabel en onderscheidend detail)
Directe ketting aandrijving
(geen cardan of riem verlies)
(beproefde standaard kettingspanners)
Directe laad ingang
(klinkt vreemd maar sommige modellen moeten
half gedemonteerd worden om de accu's te
laden)
Zij Standaard
(sommige modellen hebben deze simpelweg niet
of hebben een midden bok die makkelijk wegzakt
in het zand)
3 standaard DIN formaat 12V accu's
(regulier verkrijgbaar bij vakhandel)
Isolerende accuzak
accu's staan niet in direct contact met het
metaal (trillen / zuurlekkage)
Contactslot
(diefstal en veiligheid)
(note: enkel het contactslot bied geen anti
diefstal garantie! Het bied echter wel wat
gebruikersgemak op het terras of op de camping
zonder dat deze met een aantal kettingsloten
vastgezet hoeft te worden.
Ook in de achtertuin staat de R1 powerboard
veilig zonder directe wegrijd gevaar)
(Naast de uitstekende prestaties onderscheid de
R1 powerboard zich met deze standaard optie)
Eenvoudige handeling* Inklapbaar
(Uiteraard kan de R1 powerboard mee in de achterbak!)
Kenmerkend voor een elektrische step is dat ze
fluisterstil zijn en absoluut geen geluidsoverlast
veroorzaken voor de omgeving.
Tevens zijn ze net als de Segway uitermate geschikt voor
indoor gebruik als intern transportmiddel gezien er geen
uitstoot van schadelijke gassen zijn.
Dus heeft uw bedrijfshal niet de juiste afzuiging, bent u
het geknetter van de PW en minibikes zat, bent u het
benzine halen of keer op keer opstarten van de Quad
beu....
wij hebben slechts met 1 stekker de oplossing!